Kérjük figyelmesen olvasd el Általános Szerződési Feltételeinket (ÁSZF), mert megrendelésed véglegesítésével elfogadod ezeket. Ha bármilyen kérdésed van, akkor azokat még rendelésed véglegesítése előtt tedd fel ügyfélszolgálatunknak!
- ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK A VÁSÁRLÁSSAL KÖZÖTTÜNK LÉTREJÖVŐ FOGYASZTÓI SZERZŐDÉSRŐL
A BUDAfresh webshopban (továbbiakban: “Weboldal”) kínált termék vagy termékek (továbbiakban: “Termék”) megvásárlása a Budafresh Hungary Kft. (továbbiakban “Szolgáltató” vagy “mi”) és közted, mint fogyasztó (továbbiakban „Vásárló” vagy “te”, együttesen pedig “Felek”) között egy elektronikus úton, távollévők között kötött fogyasztói szerződésnek minősül (továbbiakban Szerződés).
A Szolgáltató adatai:
Budafresh Hungary Kft., székhely: 8440 Herend, Pipacs utca 49, levelezési cím: 8440 Herend, Pipacs u. 49, e-mail cím: hello@budafresh.hu, cégjegyzékszám: Cg. 19-09-522820, adószám: 27759374-2-19, nyilvántartó hatóság: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága, bankszámlaszám: …………., honlap: https://www.budafresh.hu, Tárhelyszolgáltató adatai: Webery Digital Agency Korlátolt Felelősségű Társaság, adószáma: 26311427-2-41, székhelye: 1023 Budapest, Frankel Leó út 45. 6. em., telefon: +36 30 710 11 14, e-mail: contact@webery.hu
A Szerződés tartalmát a Weboldalon található információk és tájékoztatás, valamint ezen ÁSZF képezik. Az ÁSZF tartalmazza a Vásárló és Szolgáltató jogait és kötelezettségeit, a Szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Az ÁSZF-et jogosultak vagyunk megváltoztatni, ezért minden rendelés előtt olvasd el. A módosított ÁSZF a weboldalon történő közzétételtől érvényes, az ezt megelőzően visszaigazolt megrendeléseket nem érinti. A Szerződés nem minősül írásba foglaltnak, és nem iktatjuk. A Szerződés nyelve magyar. A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről; 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről; 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.); 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról; 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól; (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.
1.1 RÉSZLEGES ÉRVÉNYTELENSÉG
Amennyiben jelen ÁSZF valamelyik pontja jogilag hatálytalan vagy hiányos, attól még a szerződés további pontjai érvényesek maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó törvényi rendelkezések érvényesek.
1.2 A TERMÉKEK LÉNYEGES TULAJDONSÁGAI
A Weboldalon megrendelhető termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk részletes tájékoztatást. A termékoldalon található adatok és képek tájékoztató jellegűek. A képek esetenként illusztrációk, a képernyőn látható színek némileg eltérhetnek a termék valós színétől. Termékeinkre jótállás vonatkozik, melynek részletszabályait a 9.3. pontban találod, kellékszavatossági jogaidról pedig a 9.1. pontban tájékozódhatsz. Természetesen a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a szerinti elállási jog is megillet téged, vagyis 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhatsz a szerződéstől, és visszaküldheted a terméket, a 6. pontban („Tájékoztatás a téged megillető elállási jogról”) részletezett szabályok szerint.
1.3 ÁRAK
Az árak minden esetben tartalmazzák az ÁFA-t. A végső vételár a Termék árából és a szállítási díjból tevődnek össze. Fennáll a lehetősége, hogy a Weboldalon elírás vagy technikai hiba miatt hibás ár kerül feltüntetésre. Ilyen eset, ha egy termék közismert, általánosan elfogadott árához képest feltűnő különbség tapasztalható. Hibás ár esetén a megrendelést (jogi értelemben a Vásárló ajánlatát) nem áll módunkban elfogadni. Hibás áron leadott rendelés esetén felkeresünk téged e-mailben vagy telefonon és tájékoztatunk a helyes árról. Amennyiben a közölt helyes áron nem kívánod a terméket megrendelni, a megrendelést minden következmény nélkül visszamondhatod, így nem jön létre Szerződés.
1.4 MAGATARTÁSI KÓDEX
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel nem rendelkezünk.
1.5 SZERZŐI JOGOK
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) alapján a Weboldal, ideértve annak egyes tartalmai elemeit, különösen szövegeket, képeket, videókat, valamint ezek elrendezését és a Weboldal kódját, szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Tilos a Weboldal engedélyünk nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni hozzájárulásunk esetén is csak a Weboldalra való hivatkozással, a forrás egyértelmű feltüntetésével lehet.
- A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTÉNEK MENETE
2.1 A TERMÉK KIVÁLASZTÁSA
A termékeket a kereső vagy a menüsor kategóriái között böngészve tekintheted át. Minden termékoldalon megnézheted a termékek lényeges jellemzőit (anyag, szín, összetétel, technikai részletek, méretezés, méretválaszték) és a termékképeket. A termékképek illusztrációk, a színek a képernyőn és a valóságban némileg eltérhetnek.
2.2 TERMÉK KOSÁRBA HELYEZÉSE
Ha meg szeretnél vásárolni egy vagy több terméket, akkor a termékoldalon kattints a “KOSÁRBA TESZEM” gombra. Azzal, hogy a kosárba teszel valamit, még nem kötelező megvásárolnod és kifizetned.
2.3 A KOSÁR MEGTEKINTÉSE, TARTALMÁNAK MÓDOSÍTÁSA
A fejlécben látható “KOSÁR” menüpontban mindig láthatod, hogy hány termék van benne és mi a kosár végösszege. A “KOSÁR” gombra kattintva kosarad tartalmát egészen a megrendelés véglegesítéséig módosíthatod: kivehetsz már benne lévő terméket (akár az összeset, teljesen kiürítve azt), beletehetsz más terméket vagy termékeket, megváltoztathatod a megrendelni kívánt termékek darabszámát a plusz és mínusz gombokkal. Ha szeretnéd megrendelni a kosárba tett termékeket, akkor kattints a “FOLYTATÁS” gombra.
2.4 ADATOK MEGADÁSA
A “FOLYTATÁS” gomb megnyomásával a Pénztár oldalra kerülsz. Az oldal alján lévő gombokkal tudsz előre-vissza navigálni a folyamatban, de akár meg is szakíthatod a vásárlást. Eldöntheted, hogy bejelentkezéssel vagy anélkül vásárolsz. Ha még nem jelentkeztél be eddig, akkor itt is megteheted a korábban regisztrált e-mail címed és jelszavad megadásával. Add meg nevedet és a szállítási címedet. A következő lépésekben válaszd ki a szállítási és a fizetési módokat, illetve itt használhatod fel kuponkódodat is. Ha a számlázási cím nem egyezik meg a szállítási címmel, akkor add meg a számlázási adatokat. Mindezek véglegesítése után a “Rendelés összesítése” következik.
2.5 A MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE
Nagyon fontos, hogy véglegesítés előtt tekintsd át a megrendelést, és győződj meg róla, hogy minden adat helyes. A megrendelés véglegesítéséhez meg kell ismerned és el kell fogadnod jelen ÁSZF-et és vállalnod kell a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget. Nyomd meg a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombot. Jogi értelemben véve ez a te Ajánlatod felénk. Amennyiben mi ezt nem igazoljuk vissza a 2.7 pontban leírtak szerint, mentesülsz ajánlati kötöttséged alól.
2.6 RENDELÉSED FELDOLGOZÁSA, MAJD VISSZAIGAZOLÁSA ÉS A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
A rendelés beérkeztéről egy automatikus információs e-mailt kapsz, mely rendelésed összes fontos adatát is tartalmazza. Ez jogi szempontból még nem jelenti a te Ajánlatod általunk történő elfogadását, illetve közted és köztünk a Szerződés létrejöttét. Ha ez az információs e-mail nem érkezik meg 24 órán belül, vagy azt látod, hogy valamilyen hibás adatot tartalmaz (elírt név, nem megfelelő cím, nem megfelelő termék), akkor haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal. Amennyiben rendelésedet teljesíteni tudjuk, úgy azt e-mailben visszaigazoljuk, jogi szempontból ez jelenti közted és köztünk a Szerződés létrejöttét.
2.7 RENDELÉSED TELJESÍTÉSÉNEK ELLEHETETLENÜLÉSE, RÉSZTELJESÍTÉS
Felhívjuk figyelmedet, hogy a Weboldalon felmerülő esetleges technikai hibák, vagy a rendelés feldolgozása során felmerülhetnek olyan tényezők, melyek ellehetetlenítik a rendelésed teljesítését (például a Weboldalon technikai hiba vagy emberi figyelmetlenség miatt feltüntetett hibás ár, adminisztrációs tévedés, váratlan készlethiány, a terméken még kiküldés előtt felfedezett gyári hiba, vis maior esemény). Ilyen esetekben fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Ilyen esetben haladéktalanul felvesszük veled a kapcsolatot a megoldás érdekében.
Ha csak részben tudjuk teljesíteni a rendelésedet, akkor erről minden esetben előzetesen egyeztetünk veled, és csak akkor szállítunk, ha elfogadod a részteljesítést. Ha előre kifizetted a Terméket vagy Termékeket, akkor a teljes vételárat 4 munkanapon belül visszatérítjük neked!
2.8 A WEBÁRUHÁZ BIZTONSÁGOS HASZNÁLATA
Kérjük, hogy e-mail címed és telefonszámod tartsd naprakészen, és ezek változásáról értesíts bennünket. Javasoljuk, hogy minden esetben csak olyan e-mail címet használj, amelyhez bármikor és csak te férsz hozzá. Az e-mail címedhez tartozó jelszót senki mással ne oszd meg és rendszeresen változtasd.
Javasoljuk, hogy a webáruházban olyan jelszót adj meg, amelyet máshol nem használsz. Ha bárki a nevünkben vagy ránk hivatkozva a felhasználóneved, a jelszavad, a bankkártyád adatai vagy más adatok megadását kéri, akkor ezekre ne válaszolj, és értesíts bennünket minden ilyen kísérletről az info@budafresh.hu e-mail címen.
2.9 AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSI LEHETŐSÉGEI
A megrendelés véglegesítése előtt bármikor lehetőséged van bevitt adatok módosítására. A megrendelés véglegesítése előtt a megrendelés valamennyi fontos adatát ellenőrizheted a rendelésösszesítő oldalon. Ezeket nagyon figyelmesen tekintsd át, különösen a szállítási és számlázási címet, hogy az esetleges hibákat a még megrendelés véglegesítése előtt javíthasd. A javítást az adott adatbeviteli mezőhöz történő visszalépéssel tudod elvégezni, melyet a böngésző “vissza” és “előre” gombjaival, vagy a Weboldal kezelőfelületének gombjaival tehetsz meg. Amennyiben a megrendelés véglegesítése után lettél figyelmes bármilyen hibára vagy pontatlanságra, minél előbb vedd fel velünk a kapcsolatot az info@budafresh.hu e-mail címen.
2.10 FELELŐSSÉGED A MEGADOTT ADATOK VALÓSÁGÁÉRT
Felhívjuk figyelmedet, hogy felelős vagy a megrendelés során megadott adatok valóságáért és helyességéért. A hibás vagy pontatlan adatbevitelből eredő költségeinket vagy kárunkat neked kell viselned. A pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért a felelősségünket kizárjuk. Amennyiben nem megfelelően adtad meg az e-mail címedet vagy e-mail szolgáltatód tartósan vagy ideiglenesen hibásan működik, illetőleg az e-mail tárhelyed megtelt, és ezek bármelyike meggátolja a rendelési visszaigazolásunk kézbesítését, az a Szerződés létrejöttét is meggátolhatja.
- FIZETÉSI MÓDOK
3.1 FIZETÉS RENDELÉSKOR BANKKÁRTYÁVAL
Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron kártyákkal tudsz fizetni. A bankkártyás fizetés számodra díjmentes. A Maestro és Visa Electron kártyáknál a kibocsátó bank határozza meg, hogy használható-e internetes vásárlásra. Ha nem vagy biztos benne, akkor vásárlás előtt kérdezd meg bankod ügyfélszolgálatát! A bankkártyás fizetés a webshop felületén STRIPE-on keresztül történik. A kártyaadatok megadását követően ellenőrizned kell az adatok helyességét. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. A fizetés eredményéről e-mailben kapsz értesítést.
TANÁCSOK A BIZTONSÁGOS BANKKÁRTYÁS FIZETÉSHEZ
A webshopon megadott bankkártya adataidhoz nem férünk hozzá, csak a fizetés sikerességéről vagy sikertelenségéről kapunk visszaigazolást. A biztonságos fizetőoldalán kívül (pl. e-mailben, üzenetben, telefonon) soha ne add meg a kártyád számát, lejárati idejét vagy a hátoldalán lévő háromjegyű CVC2/CVV2 kódot! Mi sosem kérjük el ilyen módon a kártya adatokat, ezért, ha bárki a nevünkben a fenti adatokat kérné tőled, akkor valószínűleg adathalász (phising) próbálkozás ért. Az adatokat ne add meg, és azonnal értesíts minket és a kártyakibocsátó bankodat!
3.2 FIZETÉS ÁTVÉTELKOR
A csomag megrendelése előtt lehetőség van utánvét igénylésére. Ez azt jelenti, hogy a csomag értékét és a szállítás díját is fizetheti a címzett a küldemény átvételekor a futárnak készpénzben. A szolgáltatás díja: 500.- Ft, mely hozzáadódik a csomagszállítási díjhoz. A módosítás jogát fenntartjuk.
3.2 FIZETÉS BANKI ÁTUTALÁSSAL
A rendelés ellenértékét, a rendelés teljesítése előtt, a rendelés leadását követően átutalással is kifizetheted. Kérésedre az átutaláshoz proforma számlát küldünk e-mailben. Fontos, hogy az átutalás megjegyzés rovatában tüntesd fel a rendelés azonosítóját.
Az átutalást a következő számlaszámra kérjük teljesíteni:
Kedvezményezett: Budafresh Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság.
Bankszámla száma:
IBAN szám:
SWIFT/BIC kód:
Azokat a megrendeléseket, amelyek ellenértékét 8 munkanapon belül nem teljesítik, rendszerünk automatikusan törli.
- SZÁLLÍTÁSI MÓDOK
A DÍJMENTES SZÁLLÍTÁS KORLÁTOZÁSA AZ ELSŐ KÉZBESÍTÉSRE
A díjmentes házhozszállítás/átvétel csak az első kézbesítésre vonatkozik. Egyéb csere, esetleges át nem vétel miatti újra kiküldés esetén szállítási díj fizetendő.
- TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
A megrendelések általános teljesítési határideje a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, a konkrét megrendelés várható szállítási időpontját a rendelést visszaigazoló e-mailben küldjük meg. Ezen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszed, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatti kártérítési felelősségünket kifejezetten kizárjuk.
- TÁJÉKOZTATÁS A TÉGED MEGILLETŐ ELÁLLÁSI JOGRÓL
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megillet a Szerződéstől való indokolás nélküli elállás joga. Ez röviden azt jelenti, hogy az alább felsorolt feltételek és kötelezettségek mellett a Weboldalon rendelt terméket saját költségeden visszaküldheted nekünk, mi pedig visszatérítjük a termék teljes vételárát vagy annak egy részét, illetve a kiszállítási költséget.
6.1 HATÁRIDŐ ELÁLLÁSI SZÁNDÉKOD JELZÉSÉRE
Elállási szándékodat megrendelésed általunk történő visszaigazolása után akár azonnal közölheted, nem szükséges vele megvárnod a termék átvételét. Elállási szándékodról a termék átvételétől számított 14 naptári napon belül egyértelműen kell nyilatkoznod felénk, melyet javasolt e-mailben vagy írásban ajánlott levélben) megtenned. A te felelősséged, hogy igazold, hogy határidőn belül nyilatkoztál. Az elállásról nyilatkozásra a termék általad, vagy a megrendelésnél általad kijelölt harmadik személy általi átvételtől számított 14 naptári napon belül van lehetőséged. Ha a megrendelésed több tételt tartalmazott, és ezek eltérő időpontban kerültek kiszállításra, akkor ez a 14 napos időszak a rendelés legutolsó leszállított tételének átvételének napjától kezdődik.
6.2 NYILATKOZATMINTA ELÁLLÁSHOZ
Az alábbi letölthető nyilatkozat mintát, vagy ezzel megegyező információkat tartalmazó nyilatkozatot küldd el nekünk az hello@budafresh.hu e-mail címre vagy ajánlott levélben az alábbi címre: 8440 Herend, Pipacs u. 49., Címzett: Budafresh Hungary Kft., E-mail cím: hello@budafresh.hu
„Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: A megrendelés vagy a számla száma: A fogyasztó(k) neve: A fogyasztó(k) címe: A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) Kelt:”
6.3 KÖTELEZETTSÉGEK ÉS FELTÉTELEK ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSAKOR
6.3.1 ELÁLLÁSI NYILATKOZATOD VISSZAIGAZOLÁSA
Elállási nyilatkozatod befogadását írásos formában (alapesetben e-mailen) visszaigazoljuk. Amennyiben nyilatkozatodat elektronikus formában tetted és 3 munkanapon belül nem kapsz tőlünk visszaigazolást, kérjük ismételd meg ajánlott levélben, csatolva az elküldött e-mail másolatát.
6.3.2 TERMÉK VISSZAKÜLDÉSE
Az elállásról való nyilatkozatod megtételétől számított legkésőbb 14 naptári napon belül köteles vagy saját költségedre visszaküldeni címünkre a terméket, olyan szállítási móddal, mely a feladás tényét és időpontját hitelt érdemlően bizonyítja. A határidőn belüli feladásnak általad bizonyíthatóan kell megvalósulnia.
6.3.3 VISSZATÉRÍTÉS
Ha a fentiek alapján elállsz a Szerződéstől, akkor mi legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 naptári napon belül visszatérítjük teljes vételárat, beleértve a normál szállítási díjat is. Amennyiben ingyenes szállítást vettél igénybe, úgy szállítási költség nem kerül visszatérítésre. Tájékoztatunk, hogy amennyiben a normál árú szállításnál drágább szállítási módot vettél igénybe, akkor is csak a normál szállítási díjat térítjük vissza. A visszajáró összeget olyan módon kapod meg, ahogyan azt kifizetted. Amennyiben egyeztetésink során ebbe kifejezetten beleegyezel, úgy ettől eltérő fizetési móddal is teljesíthetjük a visszatérítést.
Felhívjuk figyelmedet, hogy ha hibásan vagy pontatlanul adod meg bankszámlaszámodat vagy postacímedet, akkor a visszatérítés esetleges késedelméért vagy elmaradásáért nem tudunk felelősséget vállalni. A visszatérítést jogunkban áll egészen addig visszatartani, amíg a visszaküldött termék meg nem érkezett hozzánk, vagy minden kétséget kizáróan nem tudod igazolni, hogy feladtad. E kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe. A visszaküldés költségét neked kell állnod, utánvéttel vagy „a címzett fizeti” küldeményeket nem tudunk elfogadni.
6.4 ÉRTÉKCSÖKKENÉS
A teljes összegű visszatérítésre csak akkor vagy jogosult, ha a termék és csomagolása sértetlen, újszerű, újra értékesíthető állapotban maradt. Amennyiben az általad visszaküldött termék sérült, a tartalma hiányos, úgy az összeget nem vagy csak részben tudjuk visszatéríteni. A visszatérítés csökkentés mértékét a termék és csomagolás aktuális állapota alapján határozzuk meg. Amennyiben a fenti okok valamelyike miatt nem tudunk teljes összegű visszatérítést adni, úgy írásban felvesszük veled a kapcsolatot az elállási nyilatkozatban vagy a megrendelésnél megadott elérhetőségeid valamelyikén és indoklással együtt közöljük a visszatérítés mértékét. Ha a visszatérítés mértékével nem értesz egyet, akkor jogodban áll panaszt tenni a jelen ÁSZF Panaszkezelés pontjában meghatározottak szerint.
6.5 AZ ELÁLLÁSI JOG KIZÁRTSÁGA
Felhívjuk figyelmedet, hogy nem gyakorolhatod elállási jogodat a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, különösen az „c” és az „e” pontok esetében:
(c) „olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
(e) „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
Ha az ÁSZF 11. pontja szerint előrendelsz egy terméket, akkor az “a” pontban meghatározottak alapján szintén nem gyakorolhatod elállási jogodat: (a) “a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;”
- PANASZKEZELÉS
Számunkra az a legfontosabb, hogy mind a vásárolt termékkel, mind pedig a vásárlási élménnyel elégedett legyél. Amennyiben mégis kifogást emelnél vagy fogyasztói panaszt tennél a termékkel vagy a szolgáltatásunkkal kapcsolatban, úgy ezt az alábbi elérhetőségeken teheted meg: E-mail: hello@budafresh.hu Postai levélben: 8440, Herend Pipacs u. 49. Címzett: Budafresh Hungary Kft.
Törekszünk arra, hogy panaszodat minél előbb, legkésőbb 30 napon belül orvosoljuk, illetve az esetleges kijavítást vagy kicserélést pedig legfeljebb 15 napon belül elvégezzük. Ha nem értesz egyet fogyasztói panaszod kezelésével, vagy a panaszod kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszodról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról jegyzőkönyvet veszünk fel, ebből másolatot küldünk neked e-mailben. Ha garanciális problémával fordulsz hozzánk, akkor jegyzőkönyvet veszünk fel az igényről, és a termék átvételét elismervénnyel igazoljuk. A jegyzőkönyveket öt évig megőrizzük és az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatjuk.
- JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEID
Ha egyeztetéseink során nem tudjuk számodra megfelelő módon orvosolni fogyasztói panaszodat, akkor az alábbi jogérvényesítési lehetőségeid állnak rendelkezésedre:
8.1 PANASZTÉTEL A LAKÓHELYED SZERINTI ILLETÉKES FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁGOKNÁL
A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a lakóhelyed szerint illetékes járási hivatal látja el, ezek listája ide kattintva található. Ők elbírálják a panaszt és eldöntik, hogy indokolt-e fogyasztóvédelmi eljárást lefolytatniuk az ügyben.
8.2 BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS
Fogyasztói panaszoddal jogosult vagy a lakó- vagy tartózkodási helyed szerinti illetékes Békéltető Testülethez is fordulni, melyek hatásköre a fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése, tanácsadás és egyezség létrehozásának kísérlete. Az egyeztetés sikertelensége esetén a testület hoz határozatot az adott fogyasztói jogvita kapcsán.
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Telefonszám: +36 1 488 2131, Fax száma: +36 1 488 2186, E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu. A Békéltető Testületekről, a hozzájuk beadandó kérelem tartalmi és formai követelményeiről, a területileg illetékes testületek elérhetőségeiről ide kattintva találsz tovább információt.
8.3 ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM
Az Európai Unió létrehozott egy honlapot, ahol a fogyasztók és a kereskedők az internetes vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat bírósági eljárást elkerülve rendezhetik. Itt lehetőség nyílik, hogy közös megegyezéssel kiválasszuk a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform ide kattintva érhető el.
8.4 BÍRÓSÁGI ELJÁRÁS MEGINDÍTÁSA
A közöttünk kötött Szerződés kapcsán jogosult vagy a fogyasztói jogvitából származó követeléseid bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk. alapján.
- KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
Ez a pont a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdésének felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján készült.
9.1 KELLÉKSZAVATOSSÁG
Te, mint fogyasztó köteles vagy a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmedet arra, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaidat már nem érvényesítheted.
MILYEN JOGOK ILLETNEK MEG TÉGED KELLÉKSZAVATOSSÁGI IGÉNYED ALAPJÁN?
Az alábbi kellékszavatossági igényekből választhatsz: Kérhetsz kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általad választott igény teljesítése lehetetlen vagy az számunkra más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy igényelheted az általad fizetett vételár arányos leszállítását, vagy a hibát a mi költségünkre te is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhatsz. Választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét azonban te viseled, kivéve, ha az indokolt volt, vagy mi arra okot adtunk.
MILYEN HATÁRIDŐBEN ÉRVÉNYESÍTHETED KELLÉKSZAVATOSSÁGI IGÉNYEDET?
Termékszavatossági igényedet a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheted. E határidő elteltével e jogosultságodat elveszíted.
KIVEL SZEMBEN ÉRVÉNYESÍTHETED KELLÉKSZAVATOSSÁGI IGÉNYEDET?
Kellékszavatossági igényedet velünk, mint Szolgáltatóval szemben érvényesítheted.
MILYEN EGYÉB FELTÉTELE VAN KELLÉKSZAVATOSSÁGI JOGAID ÉRVÉNYESÍTÉSÉNEK?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igényed érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, csak annak igazolása, hogy a terméket tőlünk vásároltad. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már te vagy köteles bizonyítani azt is, hogy az általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.2 TERMÉKSZAVATOSSÁG
MILYEN ESETBEN ÉLHETSZ A TERMÉKSZAVATOSSÁGI JOGODDAL?
A termék hibája esetén – választásod szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthetsz.
MILYEN JOGOK ILLETNEK MEG TERMÉKSZAVATOSSÁGI IGÉNYED ALAPJÁN
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted.
MILYEN ESETBEN MINŐSÜL A TERMÉK HIBÁSNAK?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
MILYEN HATÁRIDŐBEN ÉRVÉNYESÍTHETED TERMÉKSZAVATOSSÁGI IGÉNYEDET?
Termékszavatossági igényedet a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheted. E határidő elteltével e jogosultságodat elveszíted.
KIVEL SZEMBEN ÉS MILYEN EGYÉB FELTÉTELLEL ÉRVÉNYESÍTHETED TERMÉKSZAVATOSSÁGI IGÉNYEDET?
Termékszavatossági igényedet kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatod. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén neked kell bizonyítanod.
A GYÁRTÓ (FORGALMAZÓ) MILYEN ESETBEN MENTESÜL TERMÉKSZAVATOSSÁGI KÖTELEZETTSÉGE ALÓL?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Tájékoztatunk, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági igényed eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheted.
9.3 JÓTÁLLÁS
MILYEN ESETBEN ÉLHETSZ A JÓTÁLLÁSI JOGODDAL?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. sz. mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre kötelező jótállás vonatkozik.
MILYEN JOGOK ÉS MILYEN HATÁRIDŐN BELÜL ILLETNEK MEG JÓTÁLLÁS ALAPJÁN?
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A fenti 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján a jótállás időtartama:
a.) 10.000.- Forintot elérő, de 100.000.- Forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év
b.) 100.000.- Forintot meghaladó, de 250.000.- Forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év
c.) 250.000.- Forint eladási ár felett 3 év.
Tájékoztatunk, hogy fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az új szabályok értelmében, ha a
fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Tájékoztatunk, hogy a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatod.
A kijavításra és kicserélésre vonatkozó részletes szabályokat a weboldalunkon található
Termékgarancia tájékoztató című dokumentumban találod.
MIKOR MENTESÜL A SZOLGÁLTATÓ A JÓTÁLLÁSI KÖTELEZETTSÉGE ALÓL?
A Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmedet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz, egyébként viszont téged a jótállásból fakadó jogok a kellék- és a termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletnek.
Budapest, 2021. január 17.